Kredi Kartlarında Kart Aidatı İadesi

Kredi Kartlarında Kart Aidatı İadesi

Kredi kartları özellikle nakit paraya alternatif bir ödeme aracı olma özelliği ile hayatımızı kolaylaştırmaktadır. Ancak kredi kartı kullanıcıları, zaman zaman bankaların uyguladıkları yıllık kullanım ücreti veya kart aidatı adı altında ki sürpriz harcama kalemleri nedeniyle bankalarla karşı karşıya gelmektedir. Kart kartı sahipleri hesap özetlerine yansıyan bu sürpriz ödeme kalemine çoğu zaman itiraz etmektedir. Bu yazımızda kart aidatlarının iade süreçleri konusunda bilgi vermeye çalışacağız.

Kredi Kartı Aidatı Yasal mı?

Kredi kartı aidatı veya yıllık kart ücreti olarak farklı isimlerde karşımıza çıkan ücretler, kredi kartı ilk kullanımının gerçekleşmesini takiben, 1 yıl içerisinde kredi kartınıza yansıtılan bir ücrettir.

Tüketicilerin banka ile yaptıkları kredi kartı sözleşmelerinde, kart aidatı alınacağı ile ilgili bir madde bulunuyorsa, kart aidatları yasal hale gelir. Ancak kredi kartı sözleşmesinde kart aidatı alınacağı ile ilgili bir maddeye yer verilmemiş ise bankanın kart aidat talebi yasal olmayacaktır. Bu durumda sözleşmenizin içeriğine göre kart aidatını alıp alamayacağınızı sözleşmeyi detaylıca okuyarak öğrenebilirsiniz.

Kart Aidatları Bütün Kredi Kartlarına Uygulanır mı?

Son yıllarda kart aidatları nedeniyle artan tüketici şikâyetleri neticesinde, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu yıllık kart ücretleri hususunda yayınladığı yönetmelikle, kredi kartı veren banka veya finans kurumlarına, kart aidatına tabi olmayan bir kartı tüketicilere sunma zorunluluğu getirmiştir. Öte yandan bankalar kart aidatına tabi olmayan kredi kartları için kampanya veya puan uygulamaları konusunda kurum politikaları doğrultusunda hareket etmektedir.

Kredi Kartı Aidat İadesi Yapılır mı?

Kredi Kartı Kart aidatlarının iade alınabilmesinin, 30 Ekim 2014 tarihinde çıkarılan bir yönetmelikle önü açılmıştır. 30 Ekim 2014 tarihinden evvel son 10 yıl içerisinde yıllık kart ücreti, yıllık üyelik ücreti veya kart aidatı adı altında, hesap özetinize yansıyan ve ödemesini yaptığınız kesintileri geri alabilmeniz mümkündür. Bankaların yaptığı bu kesintilerin iadesi için öncelikle bankanıza başvurabilirsiniz.

Bankanızdan kart aidat iadesi talebinize olumsuz yanıt almanız durumunda ise, yasal ikametinizin bağlı bulunduğu Kaymakamlık dahilinde yer alan Tüketici Hakem Heyetine kesintileri ödediğinizi gösteren belgeler ve bir dilekçe ile başvurmanız halinde iade talebiniz heyet tarafından takip edilecektir. Bu noktada dilekçenize ek olarak son 10 yıllık kart aidatı kesintilerini ödediğinizi gösteren dekontları da ibraz etmeniz gerekmektedir. Tüketici Hakem Heyeti iade başvurunuzla ilgili yapacağı incelemenin ardından ortalama 30 gün içerisinde talebinize olumlu dönüş sağlayacaktır. Tüketici Hakem Heyetinden çıkacak sonucu kartınızın ait olduğu bankaya iletmeniz halinde ise banka tarafınızdan tahsil edilen kart aidatlarını iade etmek zorundadır. Zaman zaman bankalar Tüketici Hakem Heyetlerinden çıkan sonuca rağmen kart aidat iadelerini yapmaya yanaşmayabilir. Bu gibi bir durumda ise tüketiciler süreci bankaya açılacak bir dava ile takip edilebilir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir